dimarts, 22 de novembre de 2016

Morella-Vallibona pel riu de les Corces

Dissabte 19 de novembre el CEXF va organitzar una caminada que eixia de Morella i arribava a Vallibona. El dia anterior vam deixar dos cotxes a Vallibona. Gràcies XC!
El desnivell positiu va ser al voltant de 400m i la distància recorreguda 20km amunt o avall. Set persones ens vam reunir a les 8.30 a la plaça amb una temperatura molt bona -7ºC-. En fer un cafè vam pujar als cotxes direcció Morella. Aproximadament a les 9 vam iniciar la caminada.
Molt prompte vam deixar endarrere els cotxes i l'aqüeducte de Santa Llúcia en direcció cap a l'aqüeducte de La Pedrera. Allí vam enfilar el PR-CV-215 de Morella a Herbeset. A la torre el Posso vam deixar a l'esquerra i de banda el camí de Xiva. Vam creuar la N-232 prop del mas de l'Aljub. Seguint el PR vam fer cap a la font de Vinatxos passant per davant d'un peiró amb una rajoleta de Sant Antoni. En arribar a una pista enquitranada vam continuar caminant per la carena en un vent fresc, però fluix que molestava un poc car la primera pujada ja ens havia fet entrar en calor. Després d'un pou d'aigua en vistes del parc eòlic de Torremiró i l'ermita de Sant Marc d'aquest mas, prompte vam prendre un corriol a la dreta. Una estona abans ens havíem deixat a l'esquerra la senda d'Herbeset.
Camí molt còmode fins el naixement del riu de les Corces, el molí de la Font -on vam esmorzar- i el toll Blau. L'espesa vegetació permetia endevinar de vegades i ataüllar altres voltes un enorme i profund barranc atapeït d'arbres. La major part del camí era cap avall. En arribar al peiró de Santa Elena vam continuar fins a la font Donzella. Un menudíssim espai portenc de conte de fades amb enormes carrasques. Alguna menuda errada en el camí la vam solucionar amb el GPS. Un llarg tram central no té cap tipus de senyal.
Els roures van aparèixer a les vessants del barranc barrejats amb pins. Per primera vegada vam veure un regall d'aigua al llit del riu. Toll i Salt, molí Rico, unes cabres ens van fer companyia. Feia estona que teníem senyals de PR i després vam enllaçar amb les del GR que ve de Morella. Pocs minuts i ja vam veure la capelleta de Santa Àgueda, una creu de terme i Vallibona.
Tota l'expedició va arribar amb salut i després d'una cervesa molt refrescant vam tornar al poble passant per Morella per recollir els cotxes deixats al matí.

Esperem tornar i gaudir d'aquests paisatges amb més aigua!

Cinc fotos de la caminada.